setelah pegun sekian lama

salam. memang ya saya sudah lama tidak menghantar entri. alasan klise saya sibuk bekerja sesang yang sebenar tidak mempunyai idea untuk dikongsi. Saya dalam keasdaan pegun nyata. Memerhati dengan penuh minat perubahan yang sedang berlangsung aktif dalam dunia. Menyaksi dengan kagum kerja Tuhan menilainya dengan mata, moga terdetik dalam diri keinsafan.
Kawan saya bertanya penuh minat, 'keinsafan apa?'
Kata saya ''Keinsafan berada di ambang akhir pada masa dan zaman".
khali. senyap dan sunyi.
saya banyak sebab untuk bermohon pada tuhan untuk hidup seratus tahun lebih lama. lebih-lebih lagi sekarang. tetapi tuhan memgajar saya jalan beragama. bahawa setiap sesuatu bukan di tangan manusia, semuanya bertempoh, manusia harus sedar fitrah ini dan berjalan di landasan yang telah digarisi.
tetapi kita cepat lupa bukan, dan Allah berikan peringatan.
sepanjang tanah arab dengan rusuhan dan kejahatan pemerintah.
sepanjang pantai jepun, kemusnahan alam yang mengejutkan.
subhanallah.
tidak tergoncang lagikah kita?
saya yakin menjawab, kita tidak langsung takut pada apa-apa. Sangka kita ini semua kerana perubahan suhu dan cuaca dunia.
Mashaallah.
Malam ini bulan paling dekat dengan bumi. dan ia kelihatan lebih besar dari selalunya. bagi bijak pandai, ia adalah tanda-tanda. tapi kita masih disibukkan dengan hal dunia.
saya masih mahu hidup seratus tahun lebih lama. lebih-lebih lagi sekarang ini.
tetapi bila mana Allah katakan, sekian sahaja, kita tidak akan dapat mengubah apa-apa.
O Allah, hasten the emergence of our saviour.

Comments

Cikli said…
lamanya pegun.
sampai dikejutkan tsunami?
ieka said…
pheww~~~.. 'berpeluh' membaca entri ini :)

Popular posts from this blog

さくら満開

Bulan Mengambang

17 Ramadan 1435 Hijrah