Masih berlangsung - Jualan Buku Dawama DBP


Masih berlangsung. Khabarnya sehingga 11 Januari 2009. Cuma jangan datang 29 November dan I Januari sebab mereka juga bercuti. Tetapi selepas waktu-waktu itu datanglah! Benar, diskaun sehingga 70%. Meski buku-buku lama, tapi percayalah ia khazanah tidak ternilai.
Saya kembali lagi semalam. Memborong kali kedua. Entah akan ada kali ke 3? Al maklum, dapat rebet tunai minyak dari kerajaan. Hahaha, pertama kali pergi pejabat pos, pejabat pos yang bagi duit kepada kita. Sangat hairan, tetapi lumayan. Jadi, niat pertama ke Dawama untuk membeli buku lagi.
Alhamdulillah cuma RM116 ringgit saya dapat hampir 20 judul buku. Buku Abdul Moeis 'Salah Asuhan' salah satu antaranya. Dan koleksi cerpen Dr Anwar Ridhwan dan banyak lagi. Buku paling mahal adalah buku kulit tebal bertajuk 'Pelayaran'. Mahal-mahal pun baru RM20. Dan saya mengumpul koleksi ensiklopedia berkulit tebal dengan harga yang murah-murah. Jadi modal untuk membaca (bila itu?)
Dan saya dikejutkan dengan berjumpa rakan-rakan sekelas. Ya, mana lagi kalau tidak berjumpa pada ulat buku jika tidak di jualan murah buku. (Ermm, kenapa saya tidak boleh jadi rajin macam mereka, rajin baca buku).
Ok, mereka disekitar Lembah Kelang, jangan tak serang. Buku untuk pelajar sekolah juga ada. Memang sedang promosi dan murah-murah pula (jika anda tidak kisah membeli buku lama - tapi khazanah di dalamnya sangat mahal).

Alamatnya:

Ibu Pejabat
Kompleks Dawama
Lot 1037, Jalan AU3/1
54200 Ampang

Comments

Popular posts from this blog

さくら満開

Bulan Mengambang