Irama Hati



Aku tidak tahu mana lagi pintu yang kucari
untuk berada ke bawah duli naunganMu
yang ku rindu
dalam waktu-waktu yang mendatang dan pergi

aku menyanyi senandungkan suara
kebesaranMulah yang hadir
rindulah yang menyapa
dalam hari-hari ku yang semakin sepi
namun aku masih tidak merasa
kekosonganku diisi

bagaimana, mana lagi
tunjukkanlah agar aku tidak berputus asa
dan jauhkanlah anasir yang membuatku tunduk pada kejahilan nafsu
aku berlindung denganMu
maka lindungilah aku

pintu, ya pintu
aku mencari pintu
agar aku memasukinya dengan sejuta kepuasan deria
agar aku bisa berlari
bisa juga mencari
akhirnya mengerbangkan kepak
dan terbang, terbang kepadaMu

sudikah
memandangku yang hina
yang pernah lupa
tersesat jalan
dan ingin pulang

kesedaran
mengajarku
bahawa aku tidak pernah mensimfonikan
melainkan lagu kebesaran
aku tidak pernah merindukan
melainkan kehadiran
aku tidak mendambakan
selain dari RedhaMu
mungkin juga kukecapi
walau sedikit
pada suatu hari nanti
indahnya CintaMu

dengarlah
irama hati ini
dan lagukanlah
bersama-samaku
kerana aku
hambaMu

Comments

Anonymous said…
amma!!!!

hahahha...i love khahlil gibran
gik gerai darik indon...carik dianyer sajak...turn out it was a discussion book...tak mo ahh...
ehmm...best giler gik pesta buku..walopon penat yang teramat sangat!!!

Popular posts from this blog

さくら満開

Bulan Mengambang

17 Ramadan 1435 Hijrah