Menjadi Sang Penyelamat

Kata Clark Kent di sambutan Thanksgiving, 'saya amat menyukuri ibu bapa saya kerana mereka membuat saya percaya tentang kebolehan, dan percaya diri'.
Superman juga ada sang penyelamat kepada jiwanya. Ibu bapa angkat Clark Kent adalah manusia di bumi. Sedangkan dia adalah makhluk yang datang dari angkasa. Clark Kent adalah Superman, penyelamat untuk memastikan keamanan dan kesejahteraan.
Rupanya menjadi penyelamat itu rasanya sangat hebat. Dia adalah sandaran kepada harapan, di wajah ada raut aman, penyelesai masalah, mengangkat martabat, menjauhkan dari kesakitan dan penderitaan, juga menjamin sebuah dunia seperti syurga.
Sang penyelamat itu, dengan tahu hadir dia setiap masalah akan terungkai.
Kadang-kadang hadir fizikal pun sudah tidak perlu. Bila sudah mengenal dia, cukup mengingati ia akan membuatkan kita bebas dari segala beban dan tanggungan.
Saya rasa saya ada penyelamat.
Dan saya juga mahu jadi seorang.

Comments

Popular posts from this blog

さくら満開

Bulan Mengambang