Halau?

Hari Jumaat lalu, aku dijemput untuk satu mesyuarat. Bila tiba giliran dan aku menjelaskan kedudukan unit aku, tiba-tiba Pengerusi kata aku tidak lagi relevan dalam mesyuarat kemudian dipersilakan keluar kalau aku mahu.

Errmm, meeting belum masuk 30 minit, soalnya perlukan aku diminta pergi begitu? Di hadapan mereka yang aku tidak kenal, sepertinya ada satu aura menentang di muka dan jiwa, ketika diminta keluar begitu. Soalnya, aku masih perlu berada di situ untuk taklimat khas selepas mesyuarat berakhir dan Pengerusi sudah lupa tentang itu.

Kata kawan, beliau boleh sahaja menjelaskan untuk mesyuarat akan datang, aku tidak akan lagi dipanggil. Tidak perlu terburu-buru mengarahkan pergi sewaktu meeting sedang berlangsung.

Halaukah itu?

Hahaha. Apa yang aku buat selepas itu?

Aku duduk sahaja. Belajar menjadi pemaaf dan mengajar hati tidak bergolak dengan ujaan kecil sepele seperti itu. Mendengar dan selalu tidak dengar isi-isi mensyuarat, sambil melayan mesej penting-penting dalam telefon. 

Kelakar bukan, dijemput kemudian disuruh pergi.

****lifeislikethat****

p/s: tiba di taklimat khas, beliau baru teringat keperluan aku berada di situ dan kenapa aku penting perlu hadir.

so?

Comments

4feet8 said…
sepele tu apa..?
mm..kalau org dah masuk, tak baik suruh keluar dlm majlis. walaupun tak diperlukan, airmuka org tu perlu dijaga juga..
ASaL said…
Sepele ialah kuih koci ;p hehe gurau aja.

Ermm, selalu guna tapi sendiri tak berapa pasti maknanya. Mungkin kecil sangat atau tidak signifikan.

Air muka orang-orang kecil mungkin tidak berharga. Tetapi orang-orang kecil adalah mereka yang paling dikasihi Rasulullah dan Allah.

(senangkan-hati-sendiri)

Popular posts from this blog

さくら満開

Bulan Mengambang

17 Ramadan 1435 Hijrah